Care este rolul ESP-ului?

Ai Golf 6 sau Jetta / ai o problema / vrei un sfat / posteaza aici.

Care este rolul ESP-ului?

Postby samurai5561 » 09 Dec 2010 21:16

Citez : Controlul Electronic al Stabilității (en Electronic Stability Control - ESC; Electronic Stability Programme - ESP) este unul din sistemele de siguranță activă pentru automobile. Tehnologia îmbunătățește stabilitatea autovehiculului prin detectarea și minimizarea derapajelor. ESC-ul intervine atunci când detectează pierderea controlului asupra autoturismului acționând sistemul de frânare astfel încât șoferul recapătă controlul asupra autovehiculului. Frânarea este acționată automat, selectiv și independent pe oricare dintre roți (de ex., pe roata exterioară din față pentru contracararea supravirării sau pe roata interioară din spate pentru contracararea subvirării). Unele sisteme ESC reduc și putearea motorului până când este recăpătat controlul asupra autovehiculului. Poate fi redusă accelerația mașinii prin oprirea alimentării cu carburant a motorului, șoferul sesizând că pedala de accelerație nu mai funcționează. ESC-ul nu îmbunătățește performanța în virare, ci previne pierderea controlului. Sistemul ESC se bazează pe mai mulți senzori care detectează diferențele de viteză de rotație între roțile față și spate precum și deplasarea șasiului în lateral față de traiectoria impusă de sistemul de direcție. Reacția ESP este foarte promptă, de ordinul milisecundelor. Organizația americană non-profit IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) estimează că prin folosirea acestei tehnologii pe toate autoturismele o treime din numărul accidentelor fatale ar fi prevenite.
Am terminat citatul.
Circuland zilnic cu masina 50Km dus-intors servici,am observat ca in oras unde zapada este destul de mare,imi intra destul de des ESP-ul in functiune.In unele din zilele trecute am fost la un magazin,iar in imensa parcare am accelerat puternic,am schimbat pana intr-a 3-a si am tot incercat sa vad daca simt vre-o diferenta la condus conform celor spuse de mai sus.Pana la ora actuala nu am simtit nici o diferenta sau vre-o schimbare in mersul masinii.Så am nevoie de un spatiu mai mare?,så iau mainile de pe volan?,c-am ce ar trebuii sa fac sa sesizez cat de cat ca acel ESP m-ar ajuta cat de cat cu ceva.Adica vreau sa spun ca nu am simtit la viraje ca mi-ar fi actionat franele sau ar fi simtit ca masina derapeaza in stanga si ea incearca sa mi-o redresese bineinteles in limitele posibile.Nu sunt absurd.
Ce pårere aveti?
User avatar
samurai5561
Membru Golf Club
 
Posts: 117
Joined: 09 May 2010 23:29

Re: Care este rolul ESP-ului?

Postby TBC » 02 Jan 2011 22:10

si cum iti spuneam. acel esp al tau este activ mereu.ai un buton acolo care il poti dezactiva.parerea mea mergi cu el activ mereu. adik nu iti da voie sa patinezi.sa vb pe romaneste acum. vrei sa placi de pe loc unde e zapada gheata etc....si rotile tractoare iti patineaza.bun acum iti intra esp ala in actiune care iti taie alimentarea adik dak u pe loc in treapta unu cu care pleci de pe loc ai 20 km/h si sa zicem 3000 r/pm atunci esp al tau isi da seama ca u patinezi si iti taie alimentarea adik ti se reduce viteza nelasandute sa patinezi. cu ala activat pun pariu ca u nu prea poti plek in patinat (scartzait) klumea de pe loc. in schimb,.,,,,,,,,dak il dezactivezi....poati patina pe loc.....10 minute un sfert de ora poti sai dai si pe a 4 a fara sa pleci de pe loc si sai dai si 7000 rpm. pe scurt....:) esp ala nu te lasa sa patinezi :)
TBC
User avatar
TBC
Membru nivel 4
 
Posts: 256
Joined: 29 Sep 2010 10:31

Re: Care este rolul ESP-ului?

Postby samurai5561 » 03 Jan 2011 19:13

Oooo..stai un pic...cå m-am pierdut de tot...:).Ai våzut rotile mele de iarnå.Nu cred cå e vb de patinat pe loc.Bineinteles ca mai patinez,dar si asa sa sti ca nu am simtit efectul.Poate nu am gasit modul de exprimare corect.Nu am nimik cu ESP-ul si nici nu am de gand sa-l dezactivez.Doream doar så-l simt cå lucreaza la modul sa zic pe romaneste ''palpabil''.Ok...el sesiseaza ca patinez,imi taie alimentatia si-mi scade turatia si eu pot pleca fericit fara sa uzez cauziucurile :)Am inteles bine?:)...Spre servici am o strada in panta...in fiecare dimineatza cand intru pe ea accelerez special sa intre ESP-ul..si intra in actiune,dar nu simt nimik...Acum stau si ma gandesc la cele spuse de tine ca iti taie alimentarea s.a.m.d....Maine dimineata o sa o accelerez din nou iar cu ochii o sa stau pe turometru de curiozitate sa vad daca imi taie din turatii.La volan nu am simtit nimik ca ar prelua cat de cat controlul.Am citit cå el sesizeaza in ce directie sunt virate rotile si in urma senzorilor care simte in ce directie doresti tu sa mergi si traiectoria impusa de derapaj,el intra in actiune si incearca sa redreseze masina pe cat posibil så urmeze traiectoria pe care ia impus-o soferul nu derapajul...C-am asa ceva am inteles eu.Ei..si aici e problema...Am incercat de nenumarate ori sa intru in derapaj si sa vad daca esp-ul preia intr-o anumita masura comenzile masinii si incearca sa mi-o puna pe drumul cel bun ca sa zic asa.Bine,acolo spune clar ca nu te va ajuta asa cum am visa noi sau ne-am dorii noi,dar se spune ca isi face treaba.Ei,asta incerc eu sa aflu...sau sa probez.Ce pårere ai TBC ?
User avatar
samurai5561
Membru Golf Club
 
Posts: 117
Joined: 09 May 2010 23:29

Re: Care este rolul ESP-ului?

Postby TBC » 04 Jan 2011 14:34

dak derapezi cu ea si u ink accelerezi ea nu te va mai lasa intelegi?asta nu inseamna ca te pune pe directia pe care o vrei u.nu iti va transfera puterea de pe o roata pe alta adik dak una iti patineaza sa iti dea forta in cealalta. in nici un caz. pur si simplu nu te mai lasa sa accelerezi.ca ai vazut si u ca pe zapada cand pleci de pe loc si patineaza in nestire abia te misti dar dak reduci acceleratia un pic imediat se vede diferenta de plecare.ca sa iti dai seama mai bine fa cum ai zis. dute pe o strada pe care sa ai gheata sau zapada multa si pleaca vijelios ca sa iti patineze rotile si atunci ar trebui sa actioneze ala ca sa iti reduca alimentarea. dak nu se intampla asta...ceva se intampla zic eu :) il ai dezactivat sau cine stie
TBC
User avatar
TBC
Membru nivel 4
 
Posts: 256
Joined: 29 Sep 2010 10:31

Re: Care este rolul ESP-ului?

Postby samurai5561 » 04 Jan 2011 17:26

Din fericire azi dimineata era zapada de o palma...Asa ca am accelerat-o pe toate pårtile si pe loc si in curba si in panta si-n viraje cum vrei si cum nu vrei.Masina se tureaza normal ca si cum nu s-ar intampla nimik cu acest ESP.prezenta lui o simti doar cå-ti licåre in bord semnul de ESP,,masinuta aia cu urme de derapaj....In rest crede-må...nici o miscare sau schimbare.Deci,cum am spus...nu-i prea våd rolul...Sau poate modelul meu nu are un ESP avansat...cine stie...:)
User avatar
samurai5561
Membru Golf Club
 
Posts: 117
Joined: 09 May 2010 23:29

Re: Care este rolul ESP-ului?

Postby TBC » 04 Jan 2011 17:29

dak mashina din poza are acel esp.....credema mai avansat de atat cat vrei?:)) te cred ce imi zici dar...normal trebuia sa iti taie alimentarea la ce zici u.poate nui activat? ESP=ASR=TCS cam astea gasesti pe mashini si fac toate acelasi lucru treaba cu taiatu alimentarea cand se patineaza.vezi poate ai vre un buton prin bord ca sa il dezactivezi sau sal activezi
TBC
User avatar
TBC
Membru nivel 4
 
Posts: 256
Joined: 29 Sep 2010 10:31

Re: Care este rolul ESP-ului?

Postby samurai5561 » 04 Jan 2011 19:41

Buton de activare-dezactivare am intre scrumiera si schimbatorul de viteze...L-am dezactivat cand mi-am cumparat masina sa vad si eu ce se intamplå si in bord ma intreaba daca il las dezactivat sau activat..si am dat activat.Oricum butonul de comutare sta tot timpul aprins,deci functioneaza...daca il sting sunt sigur ca-mi da mesaj..Dar maine dimineatza o sa mai probez odata.Da..normal trebuie sa iti taie alimentatia zici si tu.Asa zic si cei de l-au inventat...dar daca imi aduc bine aminte,...atentie...nu la toate se intampla asa ceva.Nu uita ca toti producatorii echipeaza masinile in functie de model...Asa ca e posibil modelul meu sa nu fie echipat cu acel tip de ESP ce iti taie alimentatia...Ia in calcul si asta..Oricum iti spun maine seara ce am mai facut...Multumesc frumos.
User avatar
samurai5561
Membru Golf Club
 
Posts: 117
Joined: 09 May 2010 23:29

Re: Care este rolul ESP-ului?

Postby TBC » 04 Jan 2011 19:49

ok. chiar is curios dak merge sau nu.dak iti scrie ca ai esp iti zic eu ca ai sigur.astept sami zici maine,tiam lasat mes in partea cealalta ce sa le faci si la stergatoare
TBC
User avatar
TBC
Membru nivel 4
 
Posts: 256
Joined: 29 Sep 2010 10:31

Re: Care este rolul ESP-ului?

Postby samurai5561 » 05 Jan 2011 20:21

Este cum ti-am spus eu.Am facut poze.Dupå ce am recitit scopul ESP-ului,(mai citeste si tu odatå) ori mi-am imaginat ori asta så fie rolul lui.Am accelerat-o iar azi pe stradutele orasului.Inclin så cred cå mai degraba iti infraneaza roata care este in derapaj sau se invarte mai repede.Acolo spune ca e chestie de milisecunde.Posibil ca el så calculeze ca una din roti nu se roteste cu aceleasi rotatii cu care ar trebui sa se invarta normal la turatia respectiva si el o infraneazå ca så-ti påstreze echilibrul si tot odata så nu mai intri in derapaj.Nu sunt chiar asa sigur fiind multå zåpadå pe strazi imi este greu sa imi dau cu pårerea daca el sau zapada sa ma fi infranat.E adevarat ca ceva infranare parca am sitit dar sunt inca neconvins de acest lucru.Tu ce crezi?
Attachments
20110105722.jpg
intrerupåtor TCS
20110105726.jpg
TCS off
20110105727.jpg
TCS on
Last edited by samurai5561 on 05 Jan 2011 20:31, edited 1 time in total.
User avatar
samurai5561
Membru Golf Club
 
Posts: 117
Joined: 09 May 2010 23:29

Re: Care este rolul ESP-ului?

Postby TBC » 05 Jan 2011 20:28

probabil ca e posibil la ce tehnologii scot astia dar....am lucrat pe sprinter aveam ASR si cand patinam imi taia pedala nu mai accelera. lucrez pe camion am TCS aceeasi poveste. sigur aceeasi chestie este si cu ESP al tau. poate al tau e mai avansat cine stie si iti face asta cand derapeaza toata mashina cine stie.eu cand dadeam in ea si patina si turometru se ducea in turatii ridicate se vedea cu ochii la turometru cum intra ala in actiune.scadea turatia imediat.ai zis ieri de un bec cu liniutze bla bla bla.dak este ala aprins in bord inseamna ca il ai dezactivat si patinezi in nestire ala nu trebuie sa stea aprins in bord.dak ti se aprinde doar cand patinezi atunci e bine. ai rezolvat ala la stergatori cum tiam zis?
TBC
User avatar
TBC
Membru nivel 4
 
Posts: 256
Joined: 29 Sep 2010 10:31

Re: Care este rolul ESP-ului?

Postby samurai5561 » 05 Jan 2011 20:38

ESP - TCS e acelas drac...In ofertå scrie ESP iar pe bord scrie TCS...in fine...ideea e cå am turato la 4000 si tot se accelera in continuare iar martorul din bort licårea non-stot...Nu avea cum sa fie dezactivat cå doar atata minte am si eu..conduc de 2o de ani..:)Oricum nu-mi taie nimik...deci as accepta varianta cealaltå cu infranarea rotii care se invarte mai repede decat ar fii trebuit la turatia care o citeste el.Cat despre stergåtoare nu am ce sa fac,deoarece eu acolo AM explicat cum sa se regleze diuzele pentru cei care nu au umblat inca la ele.Si ar fi culmea la o masina de 20.000 euro så ma apuc så impung ace in diuze..sistemul e destept...Apropo...nu ai våzut poza?...:)
User avatar
samurai5561
Membru Golf Club
 
Posts: 117
Joined: 09 May 2010 23:29

Re: Care este rolul ESP-ului?

Postby TBC » 05 Jan 2011 20:42

in leg cu esp-ul tau....nu mai am nimik de adaugat. in leg cu stergatoarele....te rog sa incerci cum am zis eu te rog.alea care arunca apa gaurelele alea mici is de fapt ca o bilutza mik gaurita care o orientezi cum vrei tu.si ce dak e mashina de 20demii de euro.chiiar is curios dak incerci makr :).lasal naibii de imbus :)
TBC
User avatar
TBC
Membru nivel 4
 
Posts: 256
Joined: 29 Sep 2010 10:31

Re: Care este rolul ESP-ului?

Postby samurai5561 » 05 Jan 2011 20:47

påi cum så bag acul acolo cand am posibilitatea de reglere cu o unealtå.si te rog uitåte la pozå bine si daca poti måreste-o nici pomeneala de bilute..se regleazå doar in sus si jos...Esti sigur cå ai våzut diuza?:)poza este de aprope si reusitå zic eu
User avatar
samurai5561
Membru Golf Club
 
Posts: 117
Joined: 09 May 2010 23:29

Re: Care este rolul ESP-ului?

Postby TBC » 05 Jan 2011 20:50

maine voi cauta si voi gasi o mashina ca a ta si o sa ma uit.chiar mai facut curios.da am vaz poza.....dar o sa ma uit maine pe viu :_)
TBC
User avatar
TBC
Membru nivel 4
 
Posts: 256
Joined: 29 Sep 2010 10:31

Re: Care este rolul ESP-ului?

Postby samurai5561 » 05 Jan 2011 20:55

cand o så vezi tu model golf variant acolo så må anunti si pe mine....chiar sunt curios....:) sincer vb
User avatar
samurai5561
Membru Golf Club
 
Posts: 117
Joined: 09 May 2010 23:29

Next

Return to Probleme / Discutii Golf VI (MK6) si Jetta

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

Director web | reactii acide | tubely.ro | pitzi & coca | Cocalari si Pitzipoance Sexy