Istorie Golf Mk1 si Mk2

Ai Golf 1 sau Golf 2 / ai o problema / vrei un sfat / posteaza aici.

Moderator: Fr33_mk2

Istorie Golf Mk1 si Mk2

Postby gtigabi » 24 Jun 2011 12:55

Golf Mk1

Prima generatie de Golf (1974-1983) a fost prezentata de catre Volkswagen in Mai, 1974 drept modelul care urma sa inlocuiasca vechiul VW Beetle. Pe piata Nord Americana si Sud Americana a intrat doar intre 1975 si 1984 unde se numea VW Rabit respectiv VW Caribe. VW Golf 1 a primit titlu de masina anului 1975 de la revista Wheels. Numele de Golf provine de la locutiunea germana Golf-Strom, in traducere “Curentul din golf”, a fost numit astfel pentru a-i reflecta personalitatea internationala. Golf-ul a fost proiectat de designer-ul italian Giorgetto Giugiaro, colaborator al ItalDesign.

La doi ani de la aparitia primului Golf a aparut si prima varianta GTI, care a fost lansata in Europa in 1976, iar in SUA in 1983. Ideea care a stat la baza lansarii modelului a fost una destul de directa – se ia o masina economica si i se ofera un pachet de performante ridicate, facand-o practica si sportiva.

A fost prima masina de clasa mica care a adoptat mecanismul de injectie a combustibilului, care crestea puterea motorului de 1.6 litri de la 74 la 108 cai putere. In 2004 revista Sport Car International a numit Golf 1 GTI drept a 3-a cea mai buna masina a anilor 1980.Golf 1 a avut si varianta decapotabila, care a fost vanduta din 1980 pana in 1993, deoarece pentru Golf 2 nu a fost facuta varianta cabrio, asa ca varianta cabrio a lui Golf 1, cu minore modificari, a fost produsa pana la introducerea lui Golf 3 cabrio.

Din prima generatie de Golf, toate variantele, s-au produs aproximativ 6.8 milioan de unitati.

Pentru coduri motoare si istoria pe larg click Golf Mk1



Golf Mk2

A doua generatie de Golf (1983-1991) a fost proiectata de directorul de design Schafer, care a pastrat liniile designului primei generatii, realizat de Giugiaro, dar a devenit mai rotunjit, mai lat, mai inalt si mai lung.

Acesta a debutat in Europa in 1983, in Marea Britanie in 1984, iar in SUA in 1985. Modelul standard Golf 2 era disponibil in variante cu 3 si 5 usi. La acest model se putea opta pentru urmatoarele variante de motorizare: 1.3 litri, 1.6 litri, 1.8 litri pe benzina, iar pe motorina 1.6 litri turbo.

De asemena Golf 2 avea varianta GTI, care era disponibil in format cu 3 si 5 usi, iar variantele de motorizari erau 1.8 litri de 110 cai putere, 1.8 litri 16v de 137 cai putere, iar mai tarziu 2.0 litri 16 v, ultimele 2 erau disponibile doar in SUA si Canada.
In februarie 1986 VW a prezentat Golf Syncro, primul Golf care avea tractiune integrala, iar sub capota avea un motorul de 1.8 litri de 97 cai putere. Aceasta varianta a lui Golf 2 este rara deoarece productia lui a fost doar din 1986 pana in 1989, timp in care s-au produs doar 26.000 de exemplare. Varianta Syncro a costat cu 30% mai mult decat varianta standard de Golf 2.

Succesorul lui Golf Syncro a fost Golf Rallye, care a intrat in productie din 1989, deasemenea si el avea tractiune integrala si un motor supra-alimentat de 1.8 litri.

O alta varianta de Golf 2 a fost G60 Limited, de asemenea cu tractiune integrala, echipat cu dotarile de top din acea vreme. La categoria cai putere, avea motorul de 2.0 litri 16v care producea 207 cai putere. Din aceasta varianta au fost produse doar 71 de modele, deci este relativ rar. Acesta a fost cel mai puternic Golf pana in 2003 cand a aparut R32.

Pentru coduri motoare si istoria pe larg click Golf Mk2
User avatar
gtigabi
Membru nivel 1
 
Posts: 12
Joined: 17 Jun 2011 16:05
Location: Bucuresti

Re: Istorie Golf Mk1 si Mk2

Postby andreyu334 » 22 Sep 2011 11:04

Salutari.Am gasit la cineva un VW Golf Cross Country din '91.Problema e ca are motor benzina 1.8.Pe net am vazut ca aceste modele de masini au fost echipate si cu motoare de 1.6 TD.Intrebarea mea e,pot sa-i omologhez motoru de 1.6 TD??la RAR??
Multumesc frumos.Astept raspuns.
andreyu334
Membru nivel 1
 
Posts: 11
Joined: 29 Jun 2010 06:16

Re: Istorie Golf Mk1 si Mk2

Postby simionescuflorin » 28 Nov 2011 09:21

andreyu334 >> ceea ce ai gasit tu pe net, cu motoare TD sunt cele PUSE la noi in tara de fel de fel de proprietari, care nu acceptau consumul mare de carburant ale motoarelor originale de 1.8 benzina
Intr-o vreme se puteau omologa, de cativa ani, e din ce in ce mai greu. Iti cer fel de fel de acte care nu isi au rostul, iti pun fel de fel de piedici, doar-doar te lasi pagubas si....le cumperi "LOGANUL" :))
simionescuflorin
Membru nivel 1
 
Posts: 10
Joined: 26 Sep 2011 12:13

Re: Istorie Golf Mk1 si Mk2

Postby Konstantinov » 07 Jun 2012 11:34

modelele care au creat legenda celei mai bune masini si mai vandute: GOLF. :D ;)
WOB Jetta MK2 Coupe ... Das Auto
It's time to think about Volkswagen again.
Some things are best left alone.
User avatar
Konstantinov
Membru nivel 3
 
Posts: 219
Joined: 18 May 2012 21:13


Return to Probleme / Discutii Golf I (MK1) si Golf II (MK2)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

Director web | reactii acide | tubely.ro | pitzi & coca | Cocalari si Pitzipoance Sexy